2011/08/22

Maratoni tapasztalatok

Túl vagyok életem első kerékpáros maratonján. Mindjárt egy 4 napos rendezvénnyel kezdtem a sort. Nem kispályázok :)

Első nap: Nagymaros - Hollókő (100km) 07:05:50' idővel.
Kicsit meglepő kezdőnap volt. A sok fel-le-fel-le kivette a "zsírom" és zavart, hogy az egynyomos felfeléken nem sikerült a saját tempómat menni mert sokszor beragadt elém valaki. Ez főként annak köszönhető, hogy majdnem az utolsó sorból rajtoltam egy defekt szerelése miatt mert még a kipakoláskor eleresztett az első kerék belsője. 70km-nél elindultak a kisebb görcsök, de sikerült kinyújtanom menet közben egy-két kiállással. A hollókői beérkezés felejthetetlenül szép volt a várral és a macskaköves utcákkal... A gyúrásról lemaradtam :( . A lángos és a gazdag
vacsora viszont segített felépülni. Az otthon felejtett sátor is megérkezett így volt hol aludni is :)

Második nap: Hollókő - Bükkszék (105km) 06:51:28' idővel.
A startnál sikerült jobban helyezkedni, valahol a középmezőnyben. Az első szűkebb emelkedőt sokan nem tudták kitekerni a kövek és gyökerek miatt, így meglepetésemre egészen előre kerültem az első lejtőzésre. Sajnos egy figyelmetlen "kolléga" anélkül tette be a bringáját a pájára egy esést követően, hogy visszanézett volna. Repültem jó pár métert a kormány felett és a kulacsot is elhagytam... mehettem vissza érte felfelé mindenki örömére a mezőny mellett szemben tekerve. Innen az utolsók közé szorultam. Aztán lassan jöttem felfelé a középmezőnyre egészen a következő esésig amit szintén az előttem figyelmetlenül visszaálló versenyző okozott. A görcsök 60km körül jöttek, de megküzdöttem vele és a végére megint nagyon jól ment. A kékesi sípályát egy 20m-es toláson kívül kitekertem. lefelé pedig már bátran döngettem. Egészen az utolsó kilóméterekig. 2km-el a vége előtt egy tüske adott 20 perc extra időt. Nem esett jól fáradtan a tűző napon defektet szerelni. Többen el is mentek mellettem. A célban megkaptam a Sörcsirke nevet egyesületi hovatartozáskánt :) Kalcsits Tibivel karöltve aki utánam futott be. Isteni paprikáskrumpli után egy finom gyúrás (ami a bukások nyomainál igen fájdalmas, de szükséges volt).

Harmadik nap: Bükkszék - Diósgyőr (101km) 06:04:47' idővel.
Röyksopp reggelire. Finom. A rajtnál óvatosan a második harmadba soroltam be. Saját tempóban kezdtem és igyekeztem beosztani az erőm ami meglepetésemre végig nagyon jól kitartott. Elvileg ez volt a király etap, de nekem talán a legkellemesebb. A felefeléken folyamatosan mentem előre. Csak két dolog gátolt a tökéletes teljesítésben, elfogyott a fékem még Felsőtárkánynál és a jobb térd problémám is előjött köszönhetően a bukásoknak és a megerőltetésnek. A Diósgyőri downhillt tolni kényszerültem mivel nem volt elég fékem, de így is jó időt mentem magamhoz képest és két helyezést is hoztam... Erőnlétileg ezt a szakaszt bírtam legjobban. Sokat segített, hogy itt már okosan ettem és ittam (sok sós az etetőknél és 2 nagy zselé rendesen beosztva). A vacsorát kipótoltuk a pizzakertben Mikivel, Csabával és Alexszal, a sátrakhoz visszafelé pedig a Salzkammergut-os osztrák srácoknak sikerült leszerveznem egy randit (állítólag az egyetemen a GyárFeszten nyomták hajnalig a lányokkal) :)

Negyedik nap: Szerencs - Tokaj (65km) 04:23:03' idővel.
Korai reggeli, transzfer Szerencsre. Sajnos ennek eredményeképp éhesen indultam amit csak menet közben az első emelkedőn éreztem meg. A megerőltetett jobb térdem is rosszalkodott így majdhogynem fél lábbal tekertem fel a kőbányánál (el is hagytak jópáran). Az első etetésnél bekaptam egy zselét és kicsit erőre kaptam, többnyire tartani tudtam a tempót a többiekkel. Erdőbényénél elcsúsztam és pont a jobb térdemre érkeztem. Varázsesés volt mert megjavult :) Innen már elindult a motor és folyamatosan értem utol az előttem haladókat. Az utolsó itató után többeket beértem és előztem. Óvatos lefeléket mentem mivel szinte csak első fékem volt, de a felfeléken jobban ment mint a többieknek. Az utolsó löszfalas mászásnál 3 embert is megelőztem és nem is értek utol a célig. Sajnos így is visszaestem összetettben a 31. helyre, de beértem a célba és eredetileg ez volt a lényeg. Összidő: 24:25:08'

Külön köszönet Berta Pistának (Specialized) az első osztályú szervízért, a Sportaktív csapatának a szervezésért!

Tanulságok. Kajával készülni kell (energia zselék), Hayes Ryde fékbetét nem terem minden boltban :( vinni kell pótot (Miskolcon sehol nem találtam), a gyúrás csodákat tesz és az esti magnézium tabletta is elhagyhatatlan, érdemes saját tempót diktálni még ha az elején le is szakadok néha valakitől, ideje kipróbálni a slime-os belsőt hátha megóv a defekttől.

Jövőre valószínűleg nekivágok újra :)

Pár kép a Picasa-n és íme a saját kis videóm (pár kölcsön képpel) az eseményről...
A hivatalos napi videók talán többet adnak vissza:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése